Idag-Frida

Idag åkte jag hem vid 12 för jag mådde dåligt. Efter ett tag tog jag ut kaninerna i kaninstugan och tricktränade lite och så. Sedan hoppade jag med Loppan det gick jättebra, hon hoppade 33cm :D På slutet blev hon lite stissig men aja...
Sedan hoppade jag med Ludde han var stissig från början men han hoppade 35cm sedan blev han jättestissig så då tyckte jag att det var klart för idag. Så då tog jag upp honom i famnen, då kom Ulla (vår granne) och sa att Nemo (hennes labrador) hade srungit iväg för ett tag sen.
Och jag tror han var runt huset eller nåt för Ludde blev jätterädd och typ stampade i min famn. Och så skulle Ulla klappa  honom men då fick han ett anfall och hoppade ur min famn och började spinga jättefort runt mig och han typ hängde i kopplet men sedan fick jag tag på honom, men jag vet inte om han blev rädd för att Ulla klappade honom eller nåt, Ulla kanske luktade hund eller så var Nemo nära...
Sedan hörde jag hur Loppan började stampa i kaninstugan, så jag gick in med dom ett tag, men då kändes livet bara skit så jag fixade i ordning buren och nu sitter dom där inne.
Orkade inte mer med kaninerna då, men jag går ut sen och säger godnatt och så... Men jag värkligen hatar när han får  sånna där anfall, det är jätteläskigt och jag blir jätterädd och ledsen, dom kan ju dö av rädsla eller chock, fasst jag vet att Ludde inte kommer göra det.
Förut blev han lite rädd för allt och inget men jätterädd för hundar, jag vet inte varför men mina kaniner är väldigt rädda för hundar. Men nu är det bättre med småsakerna men jag blir så rädd när han blir rädd. Jag är rädd att han ska rymma för när han springer runt mig sådär så springer han jättefort och då får jag knappt tag på honom och han kryper nästan ur selen, och om han skulle göra det är det kört...

Oavsätt vad så älskar jag mina kaniner<3






//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0